Wat doet Bossers en Cnossen?
“Bossers en Cnossen is een IT-bedrijf, in de breedste zin van het woord. Wij doen alles op het gebied van ICT, strategie en advies. Wij denken vanuit de gebruiker mee: waar heeft hij of zij behoefte aan en welke oplossing zoekt hij of zij?
We gaan in gesprek met een organisatie en proberen erachter te komen wat de klant zoekt, we willen het totaalplaatje in beeld krijgen. Je hebt er als klant vaak geen behoefte aan om bij vijf verschillende bedrijven meerdere diensten af te nemen. Daarom zorgen wij ervoor dat de organisatie één oplossing tot zich kan nemen. Of dat nu een cloud oplossing is, back-up beheer, een communicatietool of een samenwerkingsplatform, alles komt samen en wij zorgen dat je als gebruiker volledig gefaciliteerd wordt. Dit doen wij met zo’n honderd medewerkers. We hebben alle kennis zelf in huis, iedereen is specialist in zijn of haar eigen vak.”
Kun je wat meer uitleggen over Narrowcasting?
“B&C Narrowcasting is de applicatie waar Schep Vastgoedmanagers mee werkt. Achter onze narrowcasting zit een heel team van zeker 16 heren en dames. Wij maken de vertaalslag tussen ‘wat wil de gebruiker’ en ‘welke techniek past daarbij’. Schep Vastgoedmanagers was op zoek naar manieren om een hoger service niveau te kunnen leveren aan de huurders. Wij geloven heel erg dat communicatie de sleutel is tot zowel bezoekers, bewoners, patiënten en bijvoorbeeld leerlingen. Mensen die goed geïnformeerd worden, voelen zich beter op hun gemak. Narrowcasting is dan ook doelgericht kunnen communiceren middels schermen. Op centrale punten in complexen hang je schermen via welke je kunt communiceren.
Ik ben verantwoordelijk voor alle business development & brand identity op het gebied van narrowcasting. Samen met nog twee toppers doe ik alle nieuwe trajecten. Elke dag houden wij alles up-to-date door te blijven ontwikkelen en nieuwe features te releasen."
Is het afspelen van een PowerPoint presentatie niet net zo effectief?
“Nee, ons systeem is veel doeltreffender en vooral gebruiksvriendelijker. Door middel van actuele content kun je constant blijven afwisselen op de meest innovatieve manier. Je kunt content handmatig toevoegen. De echte kracht is het koppelen met externe data in combinatie met het specifiek kunnen plannen van zichtbaarheid, tijd en plaats. Social media berichten, websites, het weerbericht, de lokale nieuwszender. Ook interne data als eigen applicaties of eigen websites kun je koppelen. Op Campus Zonnelaan in Groningen maakt Schep Vastgoedmanagers gebruik van een data set waarbij ze onder andere de huurders laten weten dat hun bestelde postpakket is bezorgd. Op het scherm krijgt de huurder te zien dat het pakketje klaarligt bij de locatiemanager. De huurders in dit complex kijken dus iedere dag echt een op het scherm, om te zien of er voor hen iets is bezorgd.
Ook hebben wij in hetzelfde complex een vacaturesite voor studenten en de vertrektijden van het openbaar vervoer gekoppeld aan het scherm. Op die manier proberen we alle informatiebronnen, die je normaal gesproken verspreid tot je moet nemen, op zo’n scherm aan elkaar te koppelen. De content moet van waarde zijn voor de lezer. Hoe relevanter de content voor de specifieke doelgroep, hoe doeltreffender de narrowcasting.”
Waarom heeft Schep Vastgoedmanagers voor jullie diensten gekozen?
“Onze kracht is dat wij altijd ontwikkelen op basis van de gebruiker. De beheeromgeving is clean en functies die je niet gebruikt zijn niet zichtbaar. Wij garanderen een intuïtieve interface en hebben dan ook geen handleiding. Wij vinden dat als je dat nodig hebt, je design te ingewikkeld is. Ons doel is om ervoor te zorgen dat we door een goede communicatietool beter kunnen verbinden. Mensen voelen zich hierdoor beter in hun omgeving. Zo zal Schep Vastgoedmanagers een hoger service niveau aanbieden én zo verbind je de huurders aan je organisatie.”
Wat zou een volgende stap kunnen zijn voor Schep Vastgoedmanagers en Narrowcasting?
“Het gaat erom dat je niet wil dat huurders overal hun eigen informatie vandaan moeten halen. In de toekomst zie ik het wel gebeuren dat in dit geval huurders contact maken met het scherm via de smartphone, zodat de applicatie nog specifiekere informatie per bewoner laat zien. Ben jij student? Dan krijg je studentenvacatures te zien. Ben jij op leeftijd dan krijg je bijvoorbeeld de service van de fysiotherapeut in het pand te zien. Mijn tip voor nu aan Schep Vastgoedmanagers is: kijk naar je doelgroep. Speel daar op in, probeer je te verplaatsen in de bewoner, vraag het de bewoner en kijk wat er nodig is om aan hun behoeftes te voldoen.”
Voor meer informatie over narrowcasting van Bossers en Cnossen: www.presentatiebeheer.nl