Iedere relatie die Schep Vastgoedmanagers in Zoetermeer bezoekt of belt komt in contact met een van de enthousiaste dames van het receptieteam. Graag vertellen Hanneke, Francis en Edith meer over hun werk en collega’s. Hanneke vertelt: ‘Het is nooit saai bij ons, iedere dag is anders je bent vaak met een aantal dingen tegelijk bezig. Elke dag zit er een ander team. Het team bestaat uit 7 mensen te weten: Helene, Inge, Rinske, Trees en wij drieën. De dames werken al jaren samen en elke dag heeft het team een andere samenstelling doordat iedereen parttime werkt. Dus niet alleen de collega’s zijn afwisselend, maar ook iedere bezoeker of beller is weer anders. En juist dat maakt het werk zo leuk!
De dames stralen als ze over hun werk vertellen. Ieder contact is weer een uitdaging. Zeker als iemand heel blij of juist boos, verward is of de Nederlandse taal niet machtig is. Francis vertelt: “Wij willen iedereen die contact met ons heeft, een goed gevoel geven. Als het mij lukt om iemand verder te helpen, maakt mij dat erg blij.” Negen van de tien keer is dat een fluitje van een cent, maar soms komt iemand er gewoon niet uit. Als iemand zich van het kastje naar de muur gestuurd voelt, is dat heel vervelend. Door goed te luisteren en door te vragen kunnen wij het probleem vaak alsnog oplossen, vertelt teamleider Hanneke.
De leukste contacten zijn natuurlijk de huurders die heel tevreden zijn met hun woning. Het komt soms voor dat nieuwe huurders langskomen met bonbons of bloemen om te bedanken voor hun nieuwe huis voor de verhuurmedewerk(st)er. Dat hoeft natuurlijk niet, maar als iemand het doet kunnen we daar enorm van genieten, zegt Edith. Hanneke weet nog wel een leuke anekdote over een grappige spraakverwarring. Er belde een meneer met een klacht over dun water. Dun water? Collega Rinske wist niet wat dat was. Totdat Hanneke zich realiseerde dat meneer refereerde aan een te lage waterdruk waardoor er maar een ielig straaltje water uit de kraan kwam. Loodgieter er naar toe en opgelost!
De dames hebben natuurlijk niet alleen contact met huurders. Ook opdrachtgevers, opdrachtnemers en collega’s kunnen op een warm welkom rekenen. Opdrachtgevers zijn vastgoedeigenaren, die komen vaak voor besprekingen met de vastgoedmanager of directie. Opdrachtnemers zoals aannemers en installateurs komen de hele dag door sleutels halen en brengen om hun werkzaamheden in de diverse complexen uit te kunnen voeren. Op het kantoor in Zoetermeer komen ook telefoontjes binnen die voor de andere kantoren bestemd zijn. Sommige telefoontjes kunnen direct intern worden doorgezet en sommige moeten worden doorgeschakeld naar andere vestigingen. Schep Vastgoedmanagers heeft zes kantoren en 140 medewerkers. Tevens komen er regelmatig nieuwe projecten in beheer. Door het aantal kantoren, aantal collega’s en nieuwe projecten, wijzigt er ook nog eens regelmatig iets! Gelukkig is daar het Team mailadres voor in het leven geroepen. Zo zijn alle dames altijd volledig op de hoogte.
Je denkt misschien: de telefoon opnemen, hoe moeilijk kan dat zijn? Maar non-stop alle gasten aan de balie en de telefoon verwelkomen en de juiste informatie verstrekken over de talloze onderwerpen is complexer dan je denkt! Schep Vastgoedmanagers is dan ook reuzeblij met haar eigen onmisbare Dream Team.