Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

rtft
rtft

Veel gestelde vragen over onderhoud

 

Onderhoud woning
Hoe kan ik een reparatieverzoek indienen?

Indien u een reparatieverzoek heeft, kunt u dit doorgeven via ons online reparatieverzoekformulier of via servicedesk@schepvastgoed.nl. Tevens kunt u contact opnemen met onze servicedesk tussen 08.30 – 12.00 uur, bereikbaar op het telefoonnummer
088 - 12 66 666.

Spoedgevallen

Buiten de openingstijden van de servicedesk (na 12.00 uur)  kunt u enkel spoedeisende reparatieverzoeken doorgeven.

Wat zijn spoedeisende reparatieverzoeken?

  • ernstige lekkage waarbij wateroverlast wordt ervaren;
  • uitvallen van de verwarming;
  • inbraak en calamiteiten; 
  • liftstoringen.

U kunt bij spoed bellen met ons telefoonnummer 088 - 12 66 666. U wordt dan doorgeschakeld naar onze receptie, waar zij uw reparatieverzoek zullen beoordelen en indien nodig doorzetten naar de servicedesk.

Als u buiten kantoortijden een reparatieverzoek heeft met spoed kunt u bellen met 079 - 329 66 88.

Wie onderhoudt het behang en schilderwerk?

De Huurder:
Het witten van binnenmuren en plafonds en het schilderen van binnenhoutwerk en zonodig het behangen van de binnenmuren evenals de voorbereidende werkzaamheden, zoals het plamuren, schuren en opvullen van gaatjes, butsen en geringe (krimp)scheuren.

De Verhuurder:
Buitenschilderwerk

Wie onderhoudt het binnenshuis?

De Huurder:
Het vastzetten en vastschroeven van loszittende onderdelen van de woonruimte, zoals loszittende trapleuningen, deurknoppen en drempels, elektrische schakelaars, wandcontactdozen en deurbellen.
Reparatie en vervangen van:
- kraanleertjes en andere eenvoudige te vervangen onderdelen van kranen;
- deurknoppen en sloten, hang- en sluitwerk van de deuren en ramen;
- vloer-, plafond- en raamroosters;
- sleutels van binnen- en buitensloten;
- garnituur voor de wc zoals de wc-houder en de wc-bril;
- het vervangen van batterijen van rookmelders en cv-thermostaat.

De Verhuurder:
Vervanging bij slijtage

Wie onderhoudt de elektra?

De Huurder:
Reparatie en vervangen van elektrische schakelaars, wandcontactdozen, deurbellen, kabeltelefoon en computeraansluiting en vergelijkbare onderdelen van datanetwerken.
- het creëren van extra elektragroepen bij aanschaf van inbouwapparatuur;
- het vervangen van lampen en starters.

De Verhuurder:
Vervanging van bedrading, groepenkast e.d.

Wie onderhoudt het hang- en sluitwerk?

De Huurder:
Het gangbaar houden en regelmatig controleren van de beweegbaarheid van beweegbare onderdelen zoals scharnieren en sloten van deuren, luiken en ramen, ventilatieroosters en deze zonodig oliën en smeren.
- het treffen en onderhouden van tochtwerende voorzieningen van het gehuurde.

De Verhuurder:
Vervanging bij slijtage.

Wie onderhoudt de installaties?

De Huurder:
Het onderhouden en vervangen van onderdelen van binnen het gehuurde gelegen en daarvan deel uitmakende technische installaties zoals:
- het ontluchten en bijvullen van het water van de verwarmingsinstallatie (indien individueel);
- het opnieuw opstarten van de verwarmings in stallatie na uitval;
- het vervangen van fi lters van de (mechanische) ventilatie en het schoonhouden van de roosters;
- storingen aan warmtewisselaars melden aan energiebedrijf indien de warmtewisselaar van het energiebedrijf wordt gehuurd;
- het treffen van voorzieningen ter voorkoming van bevriezing.

De verhuurder:
Reparatie, controle en vervanging

Wie onderhoudt buitenshuis?

De Huurder:
Het vervangen en vernieuwen van bestanddelen en onderdelen welke zich buiten het woonruimtegedeelte bevinden, die gemakkelijk zijn te vervangen zoals:
- zelf aangebrachte buitenkranen;
- onderdelen van de brievenbus;
- onderdelen van de buitenlamp;
- onderdelen van de carport;
- onderdelen van de vlaggenstokhouder.

De verhuurder:
Reparatie aan kozijnen en gevels

Wie onderhoudt de tuinen?

De Huurder:
Het onderhoud aan tuinen, erven, opritten en erfaf scheidingen, zodanig dat deze onroerende aanhorig heden een verzorgde indruk maken, zoals:
- de aanleg van de tuin en/of erf bij eerste bewoning van een woonruimte en de tot het woonruimte - gedeelte van het gehuurde behorende tuin en/of erf;
- het egaliseren van de tuin en het opbrengen van teelaarde;
- het regelmatig maaien van het gras;
- het regelmatig verwijderen van onkruid in de tuin en tussen tegels van opritten, toegangspaden en terrassen;
- het vervangen van gebroken tegels;
- het regelmatig snoeien van heggen, hagen en opschietende bomen;
- het vervangen van beplanting die is doodgegaan;
- het vervangen van kapotte planken of segmenten van houten erfafscheidingen;
- het rechtzetten en recht houden van houten erfafscheidingen;
- indien de erfafscheidingen zijn geverfd of gebeitst erfafscheidingen regelmatig verven of beitsen.

De Verhuurder:
Aanleg, grote reparaties en vervanging.
In bijzondere gevallen leveren van zand en grond.

Wie onderhoudt de riolering?

De Huurder:
Het schoonhouden en zonodig ontstoppen van het binnenriool tot aan het aansluitpunt vanuit het woonruimtegedeelte van het gehuurde op het gemeenteriool dan wel op het hoofdriool voorzover deze riolering voor de huurder bereikbaar is. (Mogelijk is via
verhuurder hiervoor een ontstoppingscontract gesloten.)

De Verhuurder:
Grote reparaties en vervanging

Wie onderhoudt het schoonmaakwerk?

De Huurder:
Het schoonhouden van het woonruimtegedeelte van het gehuurde en van de gemeenschappelijke ruimten.
- het wassen en schoonhouden van de binnen- en buitenzijde van de ruiten (voor zover voor de huurder bereikbaar), kozijnen, deurposten, al het geverfde houtwerk en andere geverfde onderdelen;
- het zonodig vegen van schoorstenen, afvoer- en ventilatiekanalen;
- het regelmatig verwijderen van zwerfvuil.

Wie bestrijdt het ongedierte?

De Huurder:
Het bestrijden van ongedierte, voor zover de aanwezigheid van dit ongedierte geen gevolg is van de bouwkundige situatie van de woonruimte, zoals vlooien, mieren, wespen, luizen, oven- en zilvervisjes.

De Verhuurder:
Bestrijden van kakkerlakken, faraomieren, boktorren en houtwormen

Wie onderhoudt de hemelwaterafvoer?

De Huurder:
Het regelmatig schoonhouden van goten en regenafvoeren voorzover deze voor de huurder bereikbaar zijn.

De Verhuurder:
Grote reparaties en vervanging

Het laatste nieuws

Oplevering nieuwbouwappartementen Willem Dreeslaan in Zoetermeer

Afgelopen maand zijn 49 nieuwbouwappartementen in Zoetermeer aan de huurders opgeleverd.

 

Lees meer

Schep Vastgoedmanagers en Rabobank SmartBuilds gaan partnerschap aan

Na een uitgebreide tender heeft Rabobank SmartBuilds de keuze gemaakt om voor beheer en verhuur van haar huurwoningen een partnerschap met Schep vastgoedmanagers aan te gaan. Tot voor kort was de Schep vastgoedmanagers bekend als Van ’t Hof Rijnland Vastgoedmanagement.

Lees meer

De nieuwe naam van Van ’t Hof Rijnland Vastgoedmanagement

Na bijna 30 jaar wijzigt Van 't Hof Rijnland Vastgoedmanagement haar naam in Schep Vastgoedmanagers. De nieuwe naam is het gevolg van de toetreding van Schep Vastgoedmanagers tot de Schep Groep.

Lees meer